Når call to action annoncen ikke stemmer med landingpagen

Det er bare off. Man bliver sur og klikker væk.

Kender du det, man ser en fristende annonce eksempelvis for tøj i en ynglings farve?

Vælge at klikke på annoncen og lander på en side, hvor man overhovedet ikke kan finde produktet man blev fristet af.

Det er bare spild af penge for i dette tilfælde  Zalando. De eneste, der har glæde af det, er DMI, der har stillet pladsen til rådighed for annoncen. Men også de bliver snart tabere.

Alle partere er tabere i det spil

For nu er det anden gang jeg har spildt et klik på en Zalando annonce, hvor jeg ikke har kunnet finde det produkt jeg blev fristet af og det går bare ikke. Det gider man ikke som læser/forbruger, så næste gang tænker jeg da, den gider jeg ikke klikke på for det er spild af tid.

Test dine annoncer

Det vi alle kan lære er ikke at springe over testfasen. Men klikke  på det opsatte forløb, som om man kom udefra og er interesseret i at købe ydelsen eller produktet.

Dette gælder også egne salgssider og nyhedsbreve.

Test, test, test, det er meget sjældent at vore læsere ulejliger sig med at fortælle os, hvis vi har en fejl i vores markedsføringsmateriale.

Sådan gør du

  1. Stil dig der hvor du har annoncen eller linket og læs hvad du skriver.
  2. Klik på linket
  3. Er der en rød tråd mellem det du skriver i annoncen/salgssiden og det man får/oplever, når man har klikket på linket.

 

God markedsføringslyst

Susanne

P.s. Jeg skrev dette blog indlæg i 2012, men det gælder stadig – desværre.

 

Kommentarer

kommentarer

, , ,

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne