Fra tanker til handlinger, der giver synlighed

Det kan være overvældende affære at drive en mindre virksomhed med alle de kasketter = kompetencer man skal have.

Det er jo typisk for os, der har en mindre virksomhed, at vi får mange ideer om, hvad det kunne være sjovt at arbejde med. Og de ideer, ja dem skal vi selv have ført ud i livet. En del er det, er at få markedsført online, hvad det er, vi tilbyder.

Og her er det, at jeg ofte hører, at det er, når produkter og projekter skal markedsføres online, det blive ganske overvældende og mange går i stå.

Overvældet af ideer og opgaver

Struktur på din markedsføring og kommunikation

Når det sker, er det rigtig godt at få sig hævet op i helikopter perspektivet, og tage det forkromede overblik over, hvad er det, der skal ske.

Dernæst er det godt at få sat struktur på elementerne, der indgår og forstå at det langt henad vejen handler om genbrug af markedsføringsmaterialet.

Og endelig lave en aktivitetsplan for den kommende periode. Hvem gør hvad? Hvornår?

Du skal markedsfører dig mange steder og ofte

Vi ved jo, at vi skal være, hvor kunderne er, når vi skal markedsføre os. I dag er det blot sådan, at vi skal være mange steder for at være synlige og vi skal være det ofte, for ellers drukner vores markedsføring i informationsstrømmen.

Så er det jeg hører: Jamen hvad skal jeg skrive, jeg synes ikke rigtig, der er noget at skrive om.

Det passer ikke

Tilbyder du noget af værdi for andre, er der masser at skrive om. Forklaringen er, at noget af det sværeste er, at se sine egne gode historier.

Tag en snak med mig og jeg er sikker på, vi i løbet af en time, kan finde en hel liste af ting, der er værdifuld for både dig og kunderne, at du kommunikerer om.

Indhold skal der til

For at blive fundet på nettet, skal der fortløbende indhold på din hjemmeside og til det er en blog rigtig velegnet. Så hører jeg: ”Blogge, nej det vil jeg ikke. Det får jeg ikke gjort.”

Det er helt naturligt, for de er vant til at drive en fysisk virksomhed med personlig kontakt. Det er bare for mange virksomheder her i 2015 ikke nok. For kunderne søger selv informationer på nettet og her er det vigtigt, at det er din virksomhed og dine ydelse, der bliver fundet.

Det det så handler om, er at finde en model for bloggens indhold, som er til at håndtere.

Struktur på din onlinemarkedsføring

Der er jo ingen, der siger, du skal skrive det hele selv

Det kunne jo være en video bid eller et mundtligt oplæg du optager på telefonen og som jeg skriver om og evt. beder dig uddybe. Det gør jeg for mange kunder. Der kommer en ide og et ønske til indhold, der skal markedsføres og så løfter jeg det derfra, indholds- og layoutmæssigt og sætter det ind på hjemmesiden, i nyhedsbrevet og på de sociale medier. Så det skal du ikke bøvle med.

En befrielse at få online markedsføringen uddelegeret

Jeg har fået så meget ro på, efter jeg har fået uddelegeret vores online markedsføring til Susanne. Nu kan jeg koncentrer mig om det jeg er god til.

Susanne siger at det absolut vigtigste, vi kan gøre er, at få vore kunder og interessenter på vores nyhedsbrev. Det vidste jeg jo godt, havde blot ikke så meget lyst til at opfordre til det, når jeg godt vidste i november, at der let kunne gå indtil marts før det næste nyhedsbrev udkom. Fordi jeg skulle nå det hele selv.

Henriette Hald, Sang Ord Tone, Anders-hald.dk

Operasanger Anders Hald tilbyder Tyrolerklang events og kirkekoncerter udover hans karriere som operasanger. Hans kone organist Henriette Hald, deltager også i virksomheden og har indtil nu stået for alt salg og markedsføring samt afvikling af arrangementer ved siden af sit eget job.

Og så gælder det om at være vedholdende

Alt for mange får sjat markedsført sig. De for skrevet lidt. Delt lidt og så mister de pusten. Måske fordi de synes, de skrive til for få på nyhedsbrevet, har for få, der ser deres opslag på de sociale medier eller for få der besøger hjemmesiden. Eller også synes de arbejdsprocessen er for vanskelig og tidskrævende.

Men vi skal alle starte et sted og øvelse gør mester og så kommer succesen. Det det handler om, er jo at få sat fokus på det vigtigste først og det kræver en indsats og viden.

Har du lyst til at skrue op for din virksomheds synlighed online?

Så ring til mig på 27119677 eller send mig en på sua@all-web.dk med dine kontaktoplysninger, så ringer jeg til dig og vi får afklaret om jeg kan hjælpe dig.

God markedsføringslyst

Susanne Andreasen

 


Hvilken hjælp søger du?

Jeg har både kunder, jeg udfører alt udviklingsarbejdet for og kunder, der gerne vil støttes i at udvikle selv. Og så en hel del der er til både og. Dvs. typisk får de mig til at udvikle og opsætte hjemmesiden, nyhedsbrevet og profilen på de sociale medier og bliver efterfølgende støttet i at bruge markedsføringsplatformen.

Til dig der gerne hurtigt vil i gang med at udsende nyhedsbreve har jeg her i oktober et godt tilbud.

Få opsat nyhedbrevssystemet og dit første nyhedsbrev nu

Udsendelse af nyhedsbreve er efter min erfaring, det mest effektive og prisbillige onlinemarkedsføringstiltag du overhoved kan lave og så kan du jo genbruge på bloggen og de sociale medier, så de arbejder for dig 24/7.

Få opsat nyhedbrevssystemet Mailchimp og sendt dit første nyhedsbrev nu

Tilbud på opsætning og udsendelse af dit første nyhedsbrev i Mailchimp i oktober.

Normal pris 6.000 kr.
Oktober pris 4.000 kr. ekskl. moms. Spar 2.000 kr.

Er denne mulighed lige dig? Så send mig en mail på sua@all-web.dk eller ring 27119677.

Læs mere her, hvis du ønsker hjælp til det tekniske.


 

Online kurser


Sådan udvikler du selv din hjemmeside
Jeg gentager kursusforløbet: Sådan udvikler du selv din hjemmeside i justereret form, men stadig som et pilotprojekt, dvs. der er udstrakt hjælp og service på forløbet, så du når i mål. De første kursister er i luften med deres nye hjemmesider. Det er jeg ret stolt over, for hvor mange kurser kender du, hvor kursisterne faktisk får gennemført, det de lærer i det virkelige liv?

Behovsafklaring oktober. Kurset start primo november.
Læs mere om kurset her

God udviklingslyst

Susanne Andreasen

Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne