Har du en fast rutine, når du sende nyhedsbrev ud?

Det er et spørgsmål jeg ofte hører.

Nyhedsbrevs rutine

Til det er der flere overvejelser:

Hvad har du tid til

Det afhænger jo af hvor mange resourcer, du har i din virksomhed. Det er jo en mulighed at tilkøbe hjælp.

Mange af mine kunder vælger en model, der hedder en gang om måneden, fordi de er mindre virksomheder og det kan de overskue.

Hvordan har du det selv med at modtage nyhedsbreve

En gang om måned modellen er typisk også vigtig for de af mine kunder, for hvem det er vigtig ikke at føle at de spammer deres kunde.  De kan forventningsafstemme ift. deres liste, at der kommer et nyhedsbrev 10-12 gange om året.

Verden er som vi er, og har du det sådan, tiltrækker du sikker læsere, der har det på samme måde.

Hvad har du på hjerte

Er der en deadline som eksempelvis ferie, en kursusdato eller en højtid emnet er relevant for kan det også på virke udsendelsen.

Eksempel deadline og inspiration

Heddah fra Heddahgaarden sælger noget helt fantastisk maling, så hun servicerede hendes kunder, der gerne vil maile i efterårsferien med at det er sidste dag i dag, at bestille for hun skal selv på inspirations kursus i efterårsferien. Derudover indsatte vi også nogle billeder af hendes ny malede køkken til inspiration og nye produkter i butikken.

Fast rutine

Udsendelse af nyhedsbrev er jo typisk noget man gør på eget initiativ, ikke fordi der stå en kunde i den anden ende med en deadline. Så det kan nemt blive udskudt til fordel for det daglige arbejde og pludselig er der gået mange måneder siden listen sidst har hørt fra en.

Et eksempel

Derfor er det en rigtig god idé at indfører en fast rutine. Jeg er eksempelvis sponsor for Horsens Freja’s nyhedsbrev. Der har vi den aftale, at der udsendes hver 3. torsdag i måneden. De skal så lever input til mig torsdagen før. De er mange, der skal levere, så der skal være plads til afklarende spørgsmål. Men allerede den 2. mandag i måneden rykker jeg for input.

En struktur der er lagt ind min kalenderen, der gør at nyhedbrevet faktisk bliver færdig og sendt ud til aftalt tid. Lige pt. arbejder de så på at få lagt strukturen ind i de frivilliges kalender også.

Flexibilitet

Udseendelsen bliver dog justereret til den sidst torsdag i måneden, hvis der er aktiviteter der taler for det. Det er jo trods alt det man har på hjerte, der er  det vigtigste.

Har du brug for hjælp til at opbygge en fast rutine og faktisk få sendt nyhedbrevet ud er du velkommen til at ringe til mig på 27 11 96 77.

God efterårsferie og god markedsføringslyst.

Susanne

P.s: Tidligere har jeg skrevet om Hvor ofte du skal sende nyhedsbreve ud, når du kører kampagner

Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne