Hvad vil du gerne sælge i det nye år?

Nytåret er altid en god anledning til at overvejer, hvad der skal sælges i det nye år til hvem. Selv tog jeg en stille stund og reflekterede over, hvad jeg laver og hvad jeg kan tænke mig at lave i det nye år.

Og det handler stadig om:

  • Online markedsføring
  • Udvikling af onlinemarkedsføringsplatformen
  • Og undervisning i at udvikle og markedsføre selv.

Det jeg gerne vil i det nye år er at finde nogle flere kunder, der gerne vil arbejde kontinuert med online markedsføring, for det er vedholdenheden, der skaber bundlinje. Og så vil jeg gerne lave nogle flere undervisningsforløb, så der ikke altid skal sælges time, men at der også er produkter på hylderne.

Hvordan fordeler omsætningen på ydelser/produkter sig?

Så lavede jeg en indtægtsplan med noget ambivalente følelse for det er sjældent, den kommer til at holde stik, da min virksomhed er ordreproducerende og netværksbaseret så det, der bliver udviklet afhænger af, hvor mine kunder er med deres behov i deres forretning.

Mit næste step var så at se på min markedsførings- og aktivitetsplan.

Hvad vil du markedsføre?

Efter jeg havde fået fastlagt fordelingen og forventet indtægt pr. produktområde, gav størrelsen anledning til refleksion over, hvad der skal markedsføres, hvornår, for at understøtte afsætningsplanen.

Det gav et fantastisk overblik og en god fornemmelse af at sidde bag rattet og gaspedalerne.

Kom godt i gang med at udsende nyhedsbreve

Er du kommet godt i gang med markedsføringen i 2016?

Ellers her her et godt tilbud om at lære at udsende nyhedsbreve. Nyhedsbreve er som jeg ofte har nemt, det mest effektive værktøj til at kunderne lære dig at kende og får tillid til dig og dine ydelser og super til mersalg til eksisterende kunder.

Og så er det prisbilligt. Hos Mailchimp kan du komme gratis i gang med at udsende nyhedsbreve. Det er dog min erfaring at nyhedsbrevssystemerne kan være uoverskuelige at komme i gang med, for hvor skal man begynde og hvor skal man ende.

Dertil kommer at man jo nød vil sende en mail til kunderne, som man ikke føler, man har helt styr på har de rigtige links og tager sig godt ud.

DIY/DWY

Måske har du hørt det engelske udtryk Do It Yourself – Gør det selv. Jeg tilbyder dig at lære dig at opsætte systemet selv, lave din egen skabelon og udsende nyhedsbreve.

Men jeg har også lært en ny forkortelse DWY: Done With You – Gør det med min støtte og sparring. Du får online spørgetimer og min feedback på dit design og indhold og jeg give dig mine bedste tips og tricks til et professionelt nyhedsbrev. Læs mere her.

Skal du med?

Vi starter på torsdag kl. 16 med et Google Hangout webinar. Tilmeld dig på sua@all-web.dk eller ring 27119677.

God markedsføringslyst
Susanne

 

P.s. DFY Done For You. Er du ikke til Gør det selv, så tilbyder jeg også, at gøre det for dig. Så er du hurtigt i gang.

P.p.s. De for mig nye forkortelser lærte jeg forleden på et webinar med Rasmus Lindgren. Jeg lytter til en del webinarer for jeg synes det er en fantastisk fleksibel måde at lære på og så kan man jo altid se dem igen eller på et andet tidspunkt, hvis man ikke lige kan den dag det er live.