Hvor ofte skal du udsende nyhedsbrev?

Har du været på min nyhedsbrevsliste et stykke tid, så ved du også jeg har været flittig til at sende nyhedsbreve ud.

Kampagne

Det er sket fordi jeg i januar har kørt en kampagne på nyhedsbrevssystem, som det mest effektive lowbudget værktøj til mersalg til eksisterende kunder med et special tilbud, der udløb på ultimo januar.

En sådan kampagne skal der gøres opmærksom på flere gange. Nogle markedføringseksperter siger 7-9 gange. Det er altså et pænt antal gange, man skal finde en anledning til at lande i din indbakke.

Hvor ofte skal du sende nyhedsbr

Hvis jeg blot tog en kopi og sendte det samme tilbud igen og igen, ville jeg jo nok hurtigt få mange afmeldinger fra min liste.

Feedback

På ni udsendelser er der kun en der har meldt fra. Og en af mine interessenter, der har meldt tilbage, at hvis jeg sendte færre, ville hun synes, det var bedre. Jeg takkede for tilbagemeldingen, som jeg blev rigtig glad for, som gav mig mulighed for at fortælle, hvorfor jeg gør som jeg gør.

Markedsføring = uddannelse

Nemlig at jeg ser min markedsføring med nyhedsbreve som  uddannelse. Og at de er et et ønske om at uddanne mine kunder i at få mere ud af deres  online markedsføringsplatform. Samtidig med at de lærer mig bedre at kende og det jeg står for med mine ydelser.

Måske du også kunne have gavn af at uddanne dine kunder, i hvad du kan gøre for dem?

Ugentlig udsendelse

Jeg har solgt en del på mine nyhedsbreve og fået mange positive kommentarer og jeg kan se af åbningsprocenter ligger mellem 41,8 – 63,2, hvilket er pænt over gennemsnittet for min branche.

Alt i alt får det mig pt. til at konkludere, at det har været ok at sende ud ugentligt. Du er meget velkommen til at kommenterer på indlægget, hvordan du ser på det.

Andres udseendelser

Prøv at lægge mærke til andres udseendelser altså det tempo de kommer i, hvordan har du det med dem?

Jeg har nogle, jeg decideret glæder mig til og jeg ved de kommer hver fredag, og jeg sætter tid af til at læse dem.

Så er der dem, der komme adhoc og har de et relevant budskab læser jeg dem ellers springe jeg blot det nyhedsbrev over.

Det der generer mig er, hvis de ikke har et indhold der er relevant for mig, så er jeg hurtig til at afmelde igen og det er jo også helt fint.

At få det gjort

Det jeg ofte høre fra mine kunder er: “Det får jeg ikke gjort”.  Eller enkelte siger: “At skrive nyhedsbreve er ikke mig”.

Der til må jeg sige: Så bed dog om hjælp, til det, der er svært for dig.

Handling skaber forvandling og forvandling er sjovt

Der er en stor sandhed i talemåden: “Handling skaber forvandling”. Vil du gerne din virksomhed og det er salget, der skal løftes, ja så er der i mine øjne igen vej udenom. Det gælder om at få det lært hurtigst muligt, så det bliver lige så sjovt og nydelsesfuldt at skrive til alle dine kunder på engang, som at tale med dem 1:1.

Min personlige erfaring er at det er sjovere at udsende oftere end 4-12 gange pr. år, som mange starter med. Sjovere fordi der kommer flow i skrivningen og kontakten. Sjovere fordi det helt igennem føles godt at hjemmesiden og de sociale profiler er opdateret. Sjovere fordi det kan ses på bundlinjen.

Har du brug for at få støtte til at få gennemfører din online markedsføring, så har jeg sammensat et tilbud til dig her, så du hurtigt kommer videre. Få din egen personlige online markedsføringsguide og supporter.

God markedsføringslyst

/Susanne

P.s: Her på bloggen kan du læse en serie af nyhedsbreve om det at markedsfører sig med nyhedsbreve, listbuilding og tips til indhold. Læs nyhedsbrevsserien her

Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne