Sådan får du målrettet din markedsføring ift. dine målgrupper

Når jeg snakker med mine kunder, oplever jeg oftest ,at der ikke kun er en målgruppe de sælger til men flere.

Sådan får du målrettet din markedsføring ift. dine målgrupper

Hanne Svendsen aut.diætist DiætistKlinikken og Klub Mad med Smil

Hanne tilbyder for eksempel 1:1 konsultationer i kostvejledning til private og foredrag og kurser til virksomheder i DiætistKlinikken.  Og gode råd, vejledninger, video og opskrifter, der støtter den sunde livsstil  med glæde og nydelse, når du enten skal ned i vægt eller gerne vil holde vægten i Klub Mad med Smil.

Det stiller krav til målretningen af kommunikationen, der er minimum er 3 forskellige målgrupper inde i billedet.

Det Kvindelige Litteraturselskab

Tilbyder 5-6 årlige litteraturaftner. De sælger billetter via nyhedsbrevet til medlemmer først og dernæst ikke medlemmer.

Det stiller krav til nyhedsbrevssystemet og organiseringen af lister.

Mailchimp

Jeg anbefaler nyhedsbrevssystemet Mailchimp bl. a. udfra fleksibilitet mht. lister.

Hanne har flere lister:

En til DiætistKlinikken og tre til Klub Mad med Smil der er inddelt i interessenter, medlemmer og ophørte medlemmer (det giver mulighed for at sende sidst nævnte et godt tilbud om at deltage igen på sigt.)

Det Kvindelige Litteraturselskab har en liste men 2 grupper:

En gruppe med medlemmer og en med ikke medlemmer.

Lister

Flere lister giver mulighed for, at hver liste linkes og bygges op om en hjemmeside og dens layout. Det bruger man når man har flere hjemmesider, men hver sin målgruppe.

Grupper

Grupper bruger man, når det er samme målgruppe, men med forskellige karakteristika.

Segmenter

Der er også mulighed for at segmenter.  Det kunne jeg bruge, hvis jeg gerne vil skrive målrettet til de nyhedsbrevslæsere der har:

  • Mailchimp
  • UbiVox (et andet system)
  • Ikke har et system endnu

Hvordan ved jeg så det, jo jeg har mulighed for at spørge ind til deres interesser  ved tilmelding og manuelt segmenter for dem jeg kender.

Så der er rigtig mange muligheder for at målrette kommunikationen til målgruppen og ikke genere vores læsere med informationer, de ikke er interesserede i.

Har du brug for at høre mere om mulighederne, så ring til mig på 27 11 96 77

God markedsføringslyst

Susanne

P.s. Se har hvordan du kan få dit eget nyhedsbrevssystem kickstartet.

Kommentarer

kommentarer

, , ,

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne