Derfor skal du bruge tid på at skaffe dig udtalelser

– og et tip til hvordan, du nemt får en udtalelse i hus

Sidst skrev jeg til dig om at vedholdenhed i markedsføringsindsatsen er vejen til succes og det handler om at gå vejen skridt for skridt. Tænk så fik jeg dette dejlige svar fra Britta Grove.

Britta Grove - udtalelse

Så faldt der lige en referencen – udtalelse af til mig

“Hej Susanne

Denne tekst må du lægge ind et sted, hvis du har lyst.

Det er helt rigtigt, at al fremgang foregår ved at tage et skridt ad gangen. Stille og roligt og følge stien.

Et godt billede sammenholdt med et godt billede af den konkrete sti! God markedsføringsstil, synes jeg.

På samme måde har du hjulpet mig med min hjemmeside, og det er jeg glad for.

Jeg håber, at andre får lyst til at bruge dig, hvis de ikke selv har tid eller prioriterer deres arbejde anderledes. Jeg har været glad for din hjælp, og vil fortsat gøre brug af dig…

Jeg har også afsat nogle vinterferiedage til opladning, og så er det snart marts og forår! Det skal gerne kunne mærkes på energiniveauet og i virksomheden. Sådan er det i hvert fald hos mig.

Hilsen Britta”

BrittaGrove.dk

 

Jeg blev virkelig glad og taknemmelig for at Britta tog sig tiden.

En dejlig anledning til at få skrevet et indlæg, jeg har gået med i tankerne om udtalelser, referencer og anbefalinger.

Udtalelser er gode, fordi vi spejler os i dem

Jeg plejer at sige til mine kunder, at det er rigtig godt at have udtalelser på hjemmesiden, i nyhedsbrevet og på de sociale medier.

Og det er der mange gode grunde til.

Udtalelser giver social proof eller socialt bevis om du vil

Udtalelser er nyttige, hvis vi som kunde er lidt usikre på, om vi skal vi vælge det ene produkt eller det andet. Eller om vi skal vælge den ene leverandør eller den anden.

Vi er i tvivl og søger bevis for, om du mon kan løse mit problem, for sådan en som mig?

Udtalelser skaber tillid

I online markedsføringen har vi brug for at besøgende får tillid til os for at konvertere besøg til køb. Og vi mennesker har en tendens til at tænke, har andre gode erfaringer med hende, så får jeg det sikkert også og vi føler os mere sikre på at gå videre til et køb.

Kan vi identificerer os med problemstillingen eller personen, der udtaler sig øges tilliden.

Kan vi se os selv få det samme resultat, er vi mere villige til at gå et skridt videre i købsprocesen.

Vi gør som flokken

Og så er det det element, at vi mennesker er et flokdyr, de fleste af os vælger ubevist at gøre som flokken, da vi søger accept. Det ses eksempelvis i moden og diverse trends, der for en periode får succes ud af den blå luft.

Udtalelser giver følelsen af sikkerhed

Det kan også være vi er bange for at gøre en fejl eller træffe en forkert beslutning og tænker har andre haft succes med produktet, går det nok heller ikke helt galt for mig. Tænker de ved nok mere end mig og læner os op ad deres viden.

Sådan kan du også få reference – udtalelse i hus

Jeg tænker, jeg på et tidspunkt har fortalt Britta om ovenstående og måske endda ligefrem spurt om hun vil udtale sig, det kan jeg nemlig godt finde på.

Tip til at få en udtalelse

Spørg efter om kunden vil udtale sig

Der sker heldigvis ofte det, at der er en kunde, der siger noget pænt til dig om dine produkter eller service.  Så kan du spørge om du må bruge udtalelsen.

Før hen brugte vi at bede om det på en mail, men ofte skete der dog det, at kunden kommer væk fra det. Hvilket jeg udmærket forstår, det er også sket for mig og bestemt ikke af ond vilje. Jeg er bare kommet væk fra det.

Nu anbefaler jeg at du siger, når en kunde siger noget pænt om dig: Må jeg bruge din udtalelse i min markedsføring? Og så bede kunden om at gentage sin anbefaling.

Optag udtalelsen på din telefon

En nem og hurtig måde at gøre det på er at bede om lov til at optage udtalelsen på din telefon, og renskriver den,  så kunden kan se den, inden du offentlig gør den.

På en Iphone er det et program, der hedder Memo. Det bruger jeg til at optage med. Tænker der er noget tilsvarende på øvrige smartphones.

Fordelen ved at gøre det på denne måde er, at du får udtalelsen og det bliver med kundens egne ord, det kan vi andre mærke. Den fremstår ægte, når vi læser den.

Inspiration

Har du gode ideer til hvordan udtalelser og referencer bliver til virkelighed, er du velkommen til at dele dem her på bloggen.

Jeg ved der er mange af jer der allerede har udtalelser på jeres hjemmeside. Dem er du også velkommen til at dele ved at linke til dem i kommentarfeltet. Derved får du synlighed og vi andre får inspiration og lærer dig bedre at kende.

God markedsføringslyst

Susanne

 

Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne