Vedholdenhed i markedsføringsindsatsen er vejen til succes

Så fik vi skudt det nye år i gang. Jeg synes altid, der er en forfriskende energi over januar: Hvor drømme, visioner og mål bliver gennemgået og justeret.

Derefter handler det om at gå vejen

Vejen til målet, består af ene små skridt, der tages dag for dag. Det gælder også for dine online markedsføringsaktiviteter.

Jeg håber ikke, det er gået med dem, som i en reklame jeg hørte forleden: ”God dag, er det hittegodskontoret? Jeg leder efter et nytårsforsæt, der er blevet væk. Det drejer sig om et ønske om at bestige Mount Everest og gennemfører en Iron Man…

vedholdenhed-markedsfoering

Synes du online markedsføring føles, som lige så stor en mundfuld?

Lægger du for hårdt ud?

Så kan det være fordi du har sat dig for meget for. At du ikke anerkender dit udgangspunkt, hvor meget tid du har til rådighed og dine kompetencer.

Der skal trænes. Og som med alt andet træning, handler det om at lægge blidt ud. At erkende, hvor dårlig form man egentlig er i og tage babyskridt.

Det handler om at få dine markedsføringsaktiviteter nedbrudt i små overskuelige trin. Et trin skal være så lille, at det føles nemt at få gjort.

Har du en blokering, i form af det kan jeg ikke finde ud af eller det har jeg ikke tid til, så bed om hjælp og kom videre.

Det er vigtigt at være top of mind hos dine kunder, mens du går

Det kræver at de kan få øje på dig, du skal være synlig. De skal lære dig og det, du tilbyder at kende. Du skal vise hvem du er, og hvad du gør på din særlige måde, så de får tillid til dig og dine produkter.

Når de har behovet og midlerne, og de kender dig, har tillid dig og ved du har løsningen. Ja, så køber de af dig. Er du ikke synlig og tillidsskabende, så køber de hos en anden.

To do:

  1. Planlæg dine markedsføringsaktiviteter. Eksempelvis Et nyhedsbrev pr. måned, Et blog indlæg/nyhed hver 14. dag. 2 opdateringer pr. uge på de sociale medier
  2. Estimer hvor lang tid du skal bruge på dem: Eksempelvis Nyhedsbrev 3 timer, Blog indlæg 1 time. Opdatering sociale medier 10 min. (Ja, jeg ved godt det tager længere tid i starten)
  3. Sæt det i kalenderen: Eksempelvis hver torsdag: 2 timer på at lave oplæg nyhedsbrev, blogindlæg/nyhed og ideer, billeder og tekst til sociale medier.
    Planlæg udsendelsestidspunkter, så det passer med dine kunders adfærd.
  4. Vær tro mod dine aftaler med dig selv
  5. Og tag så dine skridt.

Få du det bare ikke gjort?

Så kan løsningen for dig være at hyre mig til at facilitere processen og tage mig af eventuelle web-tekniske forhindringer. Handling skaber resultater og det koster på bundlinjen ikke at være vedholdende i sin markedsførings indsats.

Skal du have vinterferie, ønsker jeg dig en god en af slagsen, selv vil jeg holde en uge fri. Skal du arbejde kan du overveje, om du har noget særligt du gerne vil markedsfører og være synlig med i februar. Flere af mine kunder bruger  Valentinsdag, som anledning til at markedsføre en aktivitet og ellers er der fastelavn eller vinter, hvis du vil bruge årstiden som anledning.

Du er velkommen til at markedsføre dine februar aktiviteter her i bloggens kommentarspor eller på All-Webs facebook side

God markedsføringslyst

Susanne

Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne