Hvis du har det lige som mig, er noget af det sidste du får nået er at ligge  eksempler på hjemmesiden på, hvad du tilbyder.

Det er ligesom om at nye og fristende opgaver lokker mere end at få markedsført og synliggjort referencer.

Typisk er det noget jeg sætter i kalenderen i ferieperioder, hvor der ikke er så travlt. og når vi så har så dejlig en sommer som denne, er der fristende alternativer.

Eksempler på hjemmesiden

Ikke at have eksempler på hjemmesiden er er dumt, rigtig dumt

For noget af det der bliver kikket mest på hjemmesider er eksempler og referencer. De skaber tryghed og tillid og giver kunden en relevant ide om, man er den rigtige leverandør for dem.

Og så sparer det tid og virker professionelt, når man på telefoniske henvendelser kan henvise til eksempler på hjemmesiden. Og linker til dem i mails.

Eksempler er rigtig gode at vise på sociale medier

Senest har jeg lagt mærke til at på LinkedIn, er der kommet en mulighed for at oploade portefolier og billeder.

Er dine produkter meget visuelle er Pinterest også en god mulighed. Jeg har påbegyndt opload af eksempler på Pinteres her.

Og på Google Places/Google+ som nu ser ud til at overtage Google Places, dvs. de lokale søgninger. Skal vi alle have opprioriterer afh. synligheden. I det billeder er rigtig god blikfang. Så kom først med at vise, hvad du kan lokalt. Jeg er så småt startet med at vise eksempler på All Webs Google+ side her

Eksempler er fremragende til at blive fundet på i Google

Folk søger med alle mulige søgeordskombinationer og dem har du mulighed for at målrette til ved at hver eksempelside har sin egen søgeordskombination i titel, beskrivelse, tekster og billeder.

Her er det nemt at tage et kvantespring foran dine konkurrenter – undskyld konkolleger som det poupulært kaldes.

Hvad nu hvis en potentiel kunde ikke kan lide eksemplet

Os der lever af at skræddersy løsninger til kunder er jo afhængige af et givet budget og konkrete ønsker og behov, som afspejler sig i den konkrete opgaveløsning.

Skræmmer eksempler så ikke kunder væk?

Til det er der at sige: Kunder har forskellig smag og det er vores opgave at fortælle andre kunder, hvad har betingelse været for en konkret opgaveløsning og hvordan løsninger kan tilpasses den enkeltes behov.

Måske er det godt

Derudover er det min erfaring at vi alle sætter vores fingeraftryk på de opgaver vi løser. Så hvis en mulig kunde ikke kan lide det vi laver generelt, så er det bedst ikke at levere/starte et samarbejde for det bliver op ad bakke.

Hvad nu hvis kunden selv færdiggør arbejdet, så det er ude af dine hænder?

Derudover kan det være at kunden selv har arbejdet videre med produktet, så det ikke længere står i et rent udtryk for hvordan du synes det skal fremstå.

Det oplever jeg rigtig meget, efter at det er blevet  så almindeligt, at kunder selv redigere og lægger indhold ind på hjemmesider, så sker der alt mulig med billeder, farver og formateringer. Som efter min mening ikke er lig et professionelt udtryk. Det må jeg leve med og forsøge at skrive mig ud af. Kunden kan jo som oftest ikke selv se det eller prioriterer ikke betydningen af det højt.

Når et professionelt udtryk er vigtigt for dig

De der kan, hyrer mig ind til at kikke dem over skulderen og give feedback og lære dem hvordan de kan gøre det selv fremover. Så deres hjemmeside vedbliver med at fremstå lige så professionel som da den blev udviklet men up to date.

Eksempler kan vises på mange måder

På min hjemmeside er det lavet med en portefolie-funktionalitet som ligger i det WordPress tema, jeg bruger med en oversigtsside og undersider.

Der er mulighed for:

  • At filtrerer på kategorier: hjemmeside, nyhedsbreve, logo m.m.
  • Hvis du klikker på det lille billede, ses et større skærmdump
  • Klikke du på linket kommer du over på en underside, hvor jeg nærmere beskriver det enkelte eksempel

En anden måde at præsenterer eksempler på kan du se hos By Helle Nørby . Her i sommer har jeg lagt nye eksempler på unika køkkenfliser på Helles hjemmeside. Klikker du på næste-linket kan du se 5 eksempler.

Har du brug for hjælp eller sparring på hvordan dine eksempler kan komme dig til gavn over for dine kunder og øge din synlighed i Google og de sociale medier Så ring 27 11 96 77 og vi tager en snak om mulighederne.

God markedsføringslyst

/Susanne

P.s: Dette nyhedsbrev og blogindlæg var lige ved ikke at udkomme nu, fordi jeg har nogle eksempler  jeg ikke har fået lagt på hjemmeside. Så et split sekund overvejede jeg at lave det først. Men så kom jeg i tanke om min egen leveregel hellere 80% færdig og udover skærmen end 110% godt og det ser aldrig dagens lys. Og kunderne de ved jo ikke, at der er noget, der såkaldt mangler.

Jeg skriver dette for måske lader du dig også stoppe af: Jeg er ikke helt færdig syndromet. Til dette er der at sige, at erfaringer fra sociale medier er, at vi mennesker elsker processer og følger gerne med i udviklingen. Så på med det du har.

P.p.s.: Skriv gerne et link til dine eksempler her under eller beskriv dine vinkler på hvordan du laver eksempler, så vi kan blive inspireret.