Januar er en herlig måned. Starten på et friskt nyt år. Det giver mig altid lyst til at se på, hvad skal der ske i min virksomhed i det nye år. Hvad vil jeg gerne arbejde med og dermed også sælge?

Gætter på du også har det sådan, det kendertegner vel selvstændige?

Udvikling af online markedsføringsplatforme

Det blev til, jeg gerne vil fortsætte med at  arbejde med udvikling af mine kunders online markedsføringsplatform i form af hjemmeside (i varianter af profiler, shop, klub og kampagnesites), blog, nyhedsbrev, synlighed og sociale medier.

Undervisning og support

Derudover vil jeg gerne undervise i at bruge disse. For det er jo først, når systemerne får et levende indhold, der udvikler sig over tid, at resultaterne skabes.

Og så vil jeg gerne yde support, elsker når jeg hurtigt kan hjælpe en kunde videre med et problem, de måske har bøvlet med i timer.

Salg af hjerteblod

Når der er noget man gerne vil arbejde med, ja så skal det jo også sælges. Og det gør jeg offline via mit netværk, men også online via mit nyhedsbrev.

Men for at jeg kan sælge via nyhedsbreve, så skal de jo lige planlægges, skrives og sendes ud.

Aktivitets- og markedsføringsplan

Jeg tager et A4 papir og tegner jeg en tabel med 12 felter. En for hver måned.

Aktivitets- og markedsføringsplan

Så tænker jeg over:

Er der sæson behov hos mine kunder jeg gerne vil understøtte?

  • Det kan være i oktober, at det er tiden at tænke på udvikling af indhold til julegave-ideer og -hilsner
  • Det kan være i december at få ryddet op på hjemmesiden.
  • Det kan være i januar  og august at tage et møde om udvikling, vedligeholdelse og nye tiltage ift. markedsføringen.

Er der sæson aktiviteter inden for dit forretningsområde, du gerne vil understøtte? Har du mon skrevet det ned eller er det hele i dit hoved? Det er mere effektivt for mig at have det på papir. Og gerne skrevet i hånden, erkender computernørden.

Næste spørgsmål

Er der markedsføringselementer, det vil være godt for mine kunder at få og lærer at bruge?

Det kan være:

  • at bruge de sociale medier i virksomhedsregi.
  • at blive mere synlig og lære at søgemaskineoptimere selv eller lade mig gøre det.
  • at få en blog og lære at bruge den til at skabe tillid og dermed sælge mere.

Så beslutter jeg, hvor når på året, det vil passe at arbejde med de emner.

På den måde har jeg en plan for det kommende hele eller halve år.

Plads til det spontane

Jeg er også, sådan som person, at opstår der muligheder, eller er der et interessant emne jeg ikke har tænkt på på forhånd, der pludselig viser sig, ja så skal der også være plads til det.

Så skal nyhedsbrevene skrives

Planen giver mig den fordel at underbevistheden arbejder med emnet og når jeg så skal til at skrive indholdet, så jeg fået ideer til det.

Lær at skrive nyhedsbreve

Vil du gerne have hjælp til at  skrive indhold, der sælger vil jeg gerne anbefale Christina Klitsgaards onlinekursus.

Strategisk online markedsføring med storytelling til. Læs mere om kurset her.

Er det at skrive tekster ikke lige dig

Så kan du vælge at engagere en tekstforfatter, der er specialiseret i at skrive nyhedsbreve. Så er du sikker på det bliver gjort. Jeg har vældig gode samarbejdspartnere, jeg gerne vil anbefale.

Jeg har prøvet, og man kunne også helt klart se forskel på mine egne nyhedsbreve og dem jeg havde fået skrevet. Men da jeg også laver mange blog indlæg og skriver i de sociale medier, synes jeg pt. det virker bedst, at det er samme skrivestil.

Endelig skal de udsendes

Den del er let for mig, men måske sværere for dig. Så kan du vælge at uddelegere det.

Jeg tilbyder at sætte systemet op for dig i din designlinje. Og efterfølgende lære dig at bruge systemet.

Send blot en mail til sua@all-web.dk eller ring 27119677 om at det vil du gerne. Så er du i gang.

Hold i gang

Planlægning er sjovt og det er nyhedens interesse også, men det er jo den vedvarende indsats der giver bonus.

Nu er det jo ikke blot nyhedsbrevene jeg har siddet og planlagt, men også alt det andet der skal laves: produktion, markedsføring i øvrigt, fakturering og regnskab…

Og derefter har jeg estimeret, hvor mange timer, jeg ønsker at arbejder og hvor lang tid tingene tager. Phu ha jeg bliver helt svedt og kan godt blive bange for om jeg har sat et skib i søen, jeg ikke har ressourcer til at sejle i havn, dvs. få sendt alle de nyhedsbreve ud jeg har planlagt.

Så for mig gælder det:

  • hellere færre og i gang
  • at uddelegere noget af det andet arbejde ved at drive virksomhed, jeg ikke selv synes er sjovt

Men arbejde med det jeg brænder for, det vil jeg, så nyhedbrevene prioriteres højt. De kan også blive din vej til at sælge mere af det, du synes er sjovt.

God markedsføringslyst

Susanne

Ps: Med mine VIP kunder holder jeg et møde 1-2 gange om året, hvor vi opstiller aktivitets- og markedsføringsplanen og afledede behov i udviklingsarbejdet.  Det kan også være det, der lige skal til for dig for at komme videre. Nu har jeg også lavet et tilbud til dig om at være din personlige onlineguide og supporter.

Book et aktivitets- og markedsføringsmøde med Susanne på 27119677 eller sua@all-web.dk og vi går i gang med det samme.

Kommentarer

kommentarer

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

  Ja tak, det vil jeg gerne