Får du fortalt dine kunder, hvad du rigtig gerne vil hjælpe dem med?

Så de forstår det? Ikke en, ikke to,  men rigtig mange gange. For virkeligheden er at for de fleste af os, skal der  rigtig mange påvirkninger til før vi får reageret.

Derfor skal der skrues op for strømmen af nyhedsbreve med relevans for dine kunder. Men din hjemmeside skal også afspejle, hvad du helst vil hjælpe dem med på din unikke måde.

Får du fortalt dine kunder, hvad du rigtig gerne vil hjælpe dem med?

Forleden tabte jeg mine nye solbriller med glidende overgang (ja, den alder har jeg nået) i vandet ved vores havneplads på vores første tur ud på kapsejlads banen med vores nye båd.  Ærgerligt, ærgerligt, de måtte da kunne hentes op? Men af hvem?

Ved lidt rundspørgen og nogle telefonopkald fandt jeg frem til en der kunne hjælpe. En ung fyr, jeg faktisk har snakket med flere gange gennem årerne, hvor vi er kommet på havnen, mens ungerne sejlede der.

En hurtig aftale blev lavet næste formiddag. Brillerne blev fundet og jeg var glad.

Nu var der tid til lidt smalltalk.

Og hvad laver du så? Jo han har faktisk et firma, hvor han reparerer og servicerer både. Interessant, det viste jeg ikke.

Har du en hjemmeside, jeg kan gå ind at kikke på? Nej for alle på havnen ved hvem jeg er.

Ok, men det er så ikke alle, der ved hvad du laver

Jeg har siden spurgt rundt, og jeg er absolut ikke den eneste potentielle kunder, der var så uvidende. Han var fuldkommen overbevist om at sådan er virkeligheden.

Den er dog nem at udfordre

Du kan stille dig selv spørgsmålet: Sælger du mest af det du allerhelst vil lave og sælger du nok? Informerer du dine nuværende og potentielle kunder om det du helst vil tilbyde dem og forstår de hvad du siger/tilbyder?

I min verden er det jo lige til højrebenet som minimum at have en hjemmeside, så man kan findes, når man som kunde står med et problem.

At få delt nogle visitkort ud i alle bådene med stikord på, hvad man tilbyder og hvor der kan læses mere. Og ved et nyhedsbrev at holde kontakten, så man er top of mind, når et problem opstår.

Men det er så nemt at se andres blindepunkter og straks svære at se sine egne

Men der er noget der tyder på, at det er det også for den unge mand, der gerne vil have en business med at servicerer både.

På vejen ind af broen fik han nemlig fortalt at han også er god til rigarbejde, og hvis der skal købes udstyr er det meget nemt via ham.

Altså rigtig mange ting han kan hjælpe mig med.

Har du også haft et blindt punkt?

Har du brug for hjælp til at få fortalt, hvad du gerne vil hjælpe dine kunder med så ring til mig på 27 11 96 77 og vi kan sammen få styr på hvad du har brug for,  hvad enten det er:

P.s. I maj har jeg hjulpet en del kunder med en visitkort/profil hjemmeside dvs. 1. step til at blive mere synlig:  Mejerconsulting, Sclesinger, Kalkjarlen, Lene Jacobsen og  Amc-terapi.

Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne