Har du en plan for at nå dine mål og visioner?

Håber du er kommet godt i gang med det nye år?

Januar er jo den her friske energi af en ny start. Der sættes visioner og mål for det nye år for vore virksomheder og os selv.

Har du styr på din vision for 2018?

Min vision for mig selv er : Et godt arbejdsliv i balance
Min virksomhed er min legeplads, det er her, jeg skaber min vision af et godt arbejdsliv. Her jeg kan være kreativ og udnytte mine evner. Det er her jeg kan bestemme selv, hvad jeg vil arbejde med eller ikke ikke arbejde med.

En balance mellem:

  • at hjælpe og støtte mine kunder til at nå det de gerne vil og
  • udvikle deres synlighed online,
  • at tjene penge til at leve det gode liv for mig
  • med en tidsmæssig indsats, der passer med mine ressource og
  • ønsket om en dejlig fritid med opladning og oplevelser.

Hvad er din vision, er du skarp på den?

Hvad er dit hvorfor, hvad driver dig?

Ved du det? Ellers er der hjælp at hente med din egen Business Engel eller et sparringsmøde.

Har du en plan?

Hvad udfordre dig?
Typisk når vi sætter en vision og mål, er det fordi der er noget der udfordre os, noget vi gerne vil lave om på.Eksempelvis en faldgrube jeg kender alt til: Får jeg skabt det arbejdsliv jeg gerne vil, eller tager den ene dag blot den anden med de opgaver, der lander i indbakken?

Til det må, der en plan til. Noget jeg har arbejdet med i rigtig mange år og justeret anvendelsen af. Da jeg jo både har en meget struktureret side og en impulsiv, engageret, passioneret og” go with the flow” side.

Motiverede sætninger
En sætning har sat sig fast i år og er blevet det, jeg har sat fokus på: “Lav en plan eller du bliver en del af andres planer.”

Jeg har sådanne sætninger, der sætter mit fokus og støtter mig i at få gjort det jeg gerne vil. Sådan at når året er omme, så har jeg arbejdet i den retning jeg havde sat ift. mål og visioner.

Har du en plan for udvikling og markedsføring af din virksomhed?

Ellers er det noget af det, jeg er rigtig god til at hjælpe dig med.

Overblik over fokus områder og mål

Mellem jul og nytår var der tid til reflektion
Jeg er jo til at følge årstidernes, månedernes og dagens energi. Og energien mellem jul og nytår er for mig en tid til status.

Jeg så på hvad har jeg lavet i 2017 og hvad vil jeg gerne tjene mine penge på i 2018.

Jeg inddelte i mine hovedarbejdsområder:

  • Udvikling af hjemmesider, hjemmeside udviklingsforløb
  • Konsulenttimer/udviklingstimer. En blandet landhandel indenfor onlinemarkedsføring
  • Søgemaskineoptimering
  • Opdateringer af WordPress
  • Markedsføring og salg af online produkter

Mål i ydelser, kroner og tid
Så satte jeg priser, antal og timer på de enkelte ydelser og nåede dermed frem til mit salgsbudget. Jeg udregnede også den procentvise fordeling, så jeg ved hvordan jeg skal prioritere tiden i min plan.

Hvad skal udvikles og markedsføres?
Så så jeg på, hvad skal jeg udvikle og markedsfører for at nå i mål med mit salgsbudget. Hvor skal jeg sætte mit fokus.

Spørgsmål til din markedsføring

Har du fået lavet dig et salgsbudget, så du har overblik over hvor du skal lægge dit fokus?

Hvad skal din markedsføring kunne for dig?

  • Online profiler: Er det en profil online, hvor dine kunder kan tjekke dig og det du kan yderligere ud før eller efter et fysisk møde. Afspejler din hjemmeside og dine online profiler det du kan og allerhelst vil sælge? Eller er det tid for en opdatering i det nye år?
  • Søgemaskineoptimering: At trække trafik på søgeord der er vigtig for din forretning. Er din hjemmeside søgemaskineoptimeret? Er du synlig på det kunderne søger på, når de efterspørger, det du kan?
  • Indhold og konvertering: Vi køber af dem vi kan lide. Få du fortalt på autentisk vis, hvad du kan hjælpe dine kunder med? Så de føler at du kan hjælpe sådan en som dem? Ellers er det tid til at få fortalt historier, cases og udtalelser.
  • Læsevenlighed og konvertering: Er din hjemmeside læsevenlig både på skærm og mobil og afspejler din din virksomhed og dig anno 2018? Over 50% af vore besøgende læser hjemmesiden på en mobil. Det gør at vi skal tænke anderledes mht. læsevenlighed, struktur og indhold.
  • Relationsskabelse: Få du opbygget din nyhedsbrevsliste og får du dine nuværende kunder på, så du vedligeholder kontakten? Det er den allermest effektive måde at lave opsalg på.
  • Sociale medier: Er du der hvor dine kunder er? Er du synlig på de sociale medier? Få du lavet opslag og connectet med dit netværk?

Hvordan vil du gerne markedsfører, det du kan i 2018?

  • Hvad vil du prioritere?
  • Hvor ofte vil du gøre det?
  • Hvad skal du udvikle af materialer?

Har du brug for støtte og sparring i processen?

Så er et Online markedsførings boostforløb måske noget for dig. Vi starte med at tage overblikket over din forretning og det du gerne vil, så vi har en fælles reference ramme og jeg får en god forståelse for din virksomhed.

Så laver du visioner, mål og en plan for udviklingsarbejdet. at lave en udviklings- og markedsføringsplan og programsætter så fra gang til gang next step.

Eks.: Online markedsføringsstrategi, WordPress hjemmeside, udvikling af funtionaliteter, Salgsside, Søgemaskineoptimering, Adwords, Nyhedsbreve, Facebook, LinkedIn, Youtube …

  • Et fysik eller online skype møde 1 timer hver måned, hvor vi sætter fokus på udvikling af din markedsføring. Du får min coaching, sparring og mentoring.
  • Du får konkrete overskuelige opgaver fra gang til gang. Jeg følger op og holder den røde tråd i processen.
  • Du kan speede processen op og aftale kortere tid mellem møderne.
  • Jeg kommer med uddybende oplæg.
  • Du kan sende spørgsmål eller få en hurtig sparring over skype, hvor vi deler skærm, hvis du sidder fast og så er du hurtigt hjulpet videre.

Pris: 999 kr. ekskl. moms pr. mdr. i 12 måneder.

Er det nu du vil skrue op for din virksomheds synlighed online?

Så ring til mig på 27119677 eller send mig en på sua@all-web.dk.

God fornøjelse med at lave din plan for at opnå det du gerne vil.

Susanne Andreasen

Kommentarer

kommentarer

Comments are closed.

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne