Mangler du inspiration til din online markedsføring, så prøv at gå på Pinterest, der er rigtig mange kreative opslag at blive inspireret af. Læs også om hvordan du kan lave det gode opslag og skabe kendskab til dine ydelser.

Bliv inspireret af hvad andre gør

I Oprydningsklubben har vi fået et spørgsmål om ideer til at opbevare brætspil. Selvfølgelig havde Kamille Sommer og de øvrige medlemmer gode forslag. Men jeg prøvede lige at søge på det på Pinterest også, hold da fest, der er nogen der har mange spil: https://www.pinterest.dk/pin/543668986258147975/

Ideen er så at overføre inspirationen til eget forretningsområde eller evt. oversætte til dansk og ligge dit eget twist på, så det passer til dit brand.

Synes du det er svært at se, hvordan du kan bruge det, så ring 27119677, så ser vi på mulighederne.

Sådan laver du gode Pinterest opslag


Inspirer til handling

Gode opslag (pins) på Pinterest er inspirerede og handlingsrettede. Dvs. de hjælper læseren (pinnere) med at være kreative eller løse et problem.

Så udvikl pins,  der hjælper læseren i det virkelige liv.

Eksempel med mindful living i praksis
En af mine kunder Psykoterapeut Ida Tangsgaard, er rigtig dygtig til at undervise i, hvordan man lever mindful i praksis. Hun har en lille øvelse med en sten. Hun kan vise et billede med stenen og fortælle om, hvordan man kan minimere stress på et øjeblik med en sten ved at linke til hendes blog indlæg: Få et mindful øjeblik med en sten.

Obs.: Ida har ikke lavet blogindlægget med henblik på Pinterest. Men hun kan jo forny det ved at opdatere datoen, måske lidt at indholdet og evt. lægge et ny billede på, der har en lækker strandstemning.

Så kan hun jo skrive lidt mere om, hvor mindful og afstressende en oplevelse, det kan være at gå en tur ved stranden og finde stenen. Hvor beroligende lyden af bølgerne er for sindet og hvor godt naturen er for en stresset person.

På den måde kan hun:

  • Skabe kendskab til at hun findes
  • Give læsere mulighed for at lære hende bedre at kende ved at lave en call to action a la: Kunne du lide dette indlæg så tilmeld dig mit nyhedsbrev, hvor jeg giver flere gode råd om mindful living.
  • Lave links med billede og beskrivelse til relevante ydelser, så hun guider dem videre.
  • I nyhedsbrevet og  på hjemmesiden kan de lære mere om hendes ydelser
  • Ved match og behov blive kontaktet af læserne og hun har fået en ny kunde.

Find det gode billede

Find gratis billeder
Hos Pixabay.com og Unsplash.com kan du finde gratis billeder eller du kan blive inspireret af stockphotos og lave dine egen, så du ikke går i fælden med at bruge billeder du ikke har ret til.

Billedstørrelse
Pinterest anbefalder 2:3 fordi lodrette pins ser bedst ud i deres system, modsat det vi ser på hjemmesider, nyhedsbreve og øvrige sociale medier.

Det klarer du ved at lave din grafik i 2 formater og oploader billedet direkte med links i Pinterest i stedet for blot at pinne/dele blogadressen.

De anbefaler minimum at billedet er 600 x 900 pixel.

Redigering af størrelser og tekster
Jeg anbefaler Canva.com til at lave dine billeder med evt. tekst i forskellige størrelser til sociale medier.

Beskriv problemet og udbyttet

Skriv personlige beskrivelser til dit pin. Så det ikke kun er et link.

Beskriv kort hvad dit pin handler om, så læseren forstår, hvordan det kan være nyttigt for hende, dvs. hvilket problem hjælper du med at løse og hvad er udbyttet.

Brug gerne hashtags. Eksempelvis #mindfullivning #stress #meditation

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til hvordan du kan blive mere synlig og skabe kendskab til dine ydelser, så ring 27119677, så ser vi på mulighederne.

God udviklings og markedsføringslyst

Susanne Andreasen

 

Kommentarer

kommentarer

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

  Ja tak, det vil jeg gerne