Markedsføringsinspiration i december

December er jo den helt store handelsmåned for detailhandlen og alle andre vil jo også gerne have sluttet året godt af. Jeg går derfor og samler på inspirerende markedsføringstiltag, der lyser op i markedsføringslandskabet her i den mørke tid samt giver mit besyv med omkring, hvordan du kan give dig selv og din forretning et boost.

Juleklipning

2. december stod det på juleklipning hos frisøren vel at mærke. Jeg har en fantastisk frisør, som jeg er meget glad for. Og helt i frisørånden får vi snakket en del også om markedsføring. Først om deres jule- og adventsgave tilbud ift. frisørprodukter. De havde lavet en fin udstilling med gode tilbud og en dekoration, der lyste smukt op. Dertil var hylderne fyldt godt op med produkter.

Dernæst at de også som så mange andre har gang i en facebook konkurrence for at trække trafik til deres facebook side og helst helt ind i salonen.

Det gav mig mulighed for at lufte min vision om hvordan sådanne opslag kan løftes til gavn for kundernes beslutningstagning og dermed også butikken.

For det første at gøre sig klart, hvad man gerne vil opnå med kampagnen:

  • Er det at trække flere til nyhedsbrevslisten?
  • Eller er det trafik til hjemmesiden?
  • Eller trafik på facebook siden?
  • Kendskab til produkter og personale, så det bliver nemmere at købe og vælge frisør. De kunne jo eksempelvis på skift præsentere et produkt, de gerne vil anfale, hvorfor og hvordan man bruger det.

Hvordan man sikre sig det faktisk sker.

Eksempelvis at svar på spørgsmål kan findes på hjemmesiden.

Og så skal man have styr på konkurrencereglerne.

Har du gang i en konkurrence, må du gerne dele den herunder, så vi kan blive inspireret.

Juletid er hyggetid, der er så meget vi gerne vil

I dag har jeg fået adventskrans og juleblomst og kalenderlys og det giver lyst til at få ryddet op og gjort rent. Det kan let blive en ekstra tidsmæssig belastning og en stressfaktor at få købt julegaver, pynte op til jul, handle ind, lave konfekt, bage kager og rende til alle de sociale arrangementer.

Det gør Kamille Sommer som er Oprydningskonsulent noget ved, hun har lavet et tema om “JUL” i Oprydningsklubben.

Temaet handler om hvordan man får planlagt december så den bliver langt mere overskuelig og samtidig får overskud til at få ryddet lidt op og givet slip på nogle ting.

Har du lyst til at være med er du meget velkommen inde i klubben.
Det koster kun 39 kr. om mdr.

Du kan melde dig ind lige her

Jeg står for det it-tekniske i klubben, som ligger i Simplero og er sparringspartner på forretningskoncept, indhold og markedsføring.

Glædelig 1. december.

Susanne

Planlæg gøremålene i god tid og nyd december

 

Mere inspiration som dette


Kommentarer

kommentarer

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne