Der er ikke noget ved alle de gode markedsførings intentioner, hvis de ikke bliver ført ud i livet.

Så for at holde mig selv oppe på, at få aktiviteterne udført, har jeg lavet et skema i Excel med en liste over:

  • Hvilke aktiviteter jeg ønsker at udfører
  • Hvor ofte
  • Inspiration til igangsættere af, hvad emnerne kunne være indenfor.

Markedsførings aktiviteter sat i system

Små opgaver, der kan udføres step by step

Ideen er at aktiviterne skal være nemme at udfører, derfor har jeg brudt dem ned i mindre enheder, der tidsmæssigt varierer fra 5. -30. min.

Idet jeg har besluttet at bruge max. 1 time hver dag på online markedsføring.

Målet er at indholdet skal være givende for både mig selv, evt. refererede personer og virksomheder og modtagerne af budskabet.

Skemaet planlægges uge for uge, da jeg også er meget lyst drevet i, hvad jeg beskæftigerer mig med indenfor mit arbejdsfelt og hvad der lige rører sig i mine fysiske, såvel som online netværk og hos mine kunder.

Online markedsføringsstrategi

Forud for aktivitetsplanen går en vision om:

At flytte en pæn del af All-Webs omsætning fra at sælge ydelser og timer til at sælge online kurser, workshops og produkter med Walk the Talk erfaring.

At når jeg vil sælge online kurser og produkter, skal jeg også være synlig, hvor de potentielle kunder er online.

Og at markedsføringsværktøjerne er bloggene, nyhedsbreve og de sociale medier.

Motivation

En af værktøjerne i værktøjskassen, til at nå ovenstående mål, er aktivitetsskemaet. Der gør arbejdet sjovt, når jeg faktisk kan se at jeg får gjort det jeg aftaler med mig selv.

Har du gode erfaringer med, hvordan du får holdt dig selv til ilden, vil det være fantastisk om du ønsker at dele dem her.

God markedsføringslyst

Susanne

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

  Ja tak, det vil jeg gerne