Spilder du dine kunders tid?

 

Jeg  er ude efter at finde en betalings løsning til nogle af mine kunder, der har få transaktioner om året, så de kan modtage dankortbetaling både som medlemskab og sælge billetter.

En research  jeg af og til gentager, da markedet  jævnligt kommer med nye løsninger, dvs. der er gået en pæn del af min tid med det.

I går hørte jeg så om en ny udbyder og googlede straks deres hjemmeside.

Jeg havde 3 overvejelser:

1) har de den løsning, der passer til mine kunders behov?

2) hvem står bag, er de troværdige?

3) kan jeg komme videre i min beslutningsproces nu?

Har de den løsning, der passer til mine kunders behov?

Måske. Når jeg gennemlæste hjemmesiden grundigt stod der et sted, at var man interesseret i  abonnement, så kunne man skrive til dem og høre yderligere.

Kunne jeg forstå deres prisstruktur – ikke rigtig!

Hvem står bag, er de troværdige?

Det kunne jeg ikke finde ud af, der var ingen billeder eller navne, der var kun en mail adresse.

Kan jeg komme videre i min beslutningsproces nu?

Det kunne jeg så ikke, jeg måtte sende dem en mail.

Svar tilbage

De svarer så pænt tilbage at de vil kontakte mig pr. tlf.  Ingenting at klage over der. Og de ringer også, og vi får en god snak.

Løsning

Sælgeren forklarer så,  at de kan løse mine kunders behov samt meget meget mere! Og han da gerne vil sende mig nogle eksempler, og at jeg kan oprette en demo.

Hvorefter han forklarer lidt om, hvordan jeg skal bære mig ad i demoen.

Troværdighed

Han forklarer lystigt om nogle offentlige kvalitets certifikater (har da godt nok aldrig hørt om dem – men det er da til at undersøge).

Og da jeg nævne at jeg gerne ville have vist noget mere om, hvem står bag følger forklaringen: “Vi vil gerne underspille, så vore kunder bliver positivt overraskende”.  – Hmm,  Gad vide hvor mange der blot er surfet forbi?

Kan jeg komme videre i min beslutningsproces nu?

Efter snakken vil jeg prøve at oprette en demo, og bliver det en succes, skal jeg nok fortælle om det på et senere tidspunkt.

Sommer øvelse

Imens er sommerperioden et glimrende tidspunkt at sende en tanke til egen markedsføring:

  • Viser og fortæller vi, hvad vi kan?
  • Fremstår vi troværdige?
  • Hjælper vi kunderne godt og effektivt videre i deres beslutningsproces?

God sommer

P.s.: Eksperimenterer du med at modtage betalinger for billeter, produkter o.lign. er Paypal en billig og hurtig mulighed for at komme igang.

Se eksempelvis: Klub Mad med Smil og Tangsgaard-nlp

Kommentarer

kommentarer

, ,

No comments yet.

Skriv et svar

Trænger du til et boost til udvikling af din online markedsføringsplatform, hvordan du bruger den og kan være synlig med det, du brænder for, på en måde der lige er dig?

Modtag også gratis tjeklisten: Få succes med din hjemmeside. Så er du igang.

Hvis ja, så glæder jeg mig til at inspirere dig. Susanne Andreasen  

Tilmeld dig All-Webs nyhedsbrev her:

Ja tak, det vil jeg gerne